Görsel

İlk Gün, İlk İzlenim

Bu yıl birçoğunuz yeni bir okulda yepyeni bir sayfa açacak eminim ki. Belki de yeni bir kursta, aktivitede, kampta… Farkında olmadan her yıl yeni insanlar ile tanışıyor yepyeni izlenimler bırakıyoruz. Bu yıl ben de 1. sınıftan beri ilk defa yepyeni bir okula başladım. Bu yeni deneyimden çıkardıklarımı sizinle paylaşmak istiyorum.

Ben bu yıl üniversiteye başladım. Sadece yeni bir okul değil yeni bir şehir, hatta yeni bir ülke! Bir süredir buraya adapte olmaya, kendimi mutlu hissettiğim bir çevre kurmaya çalışıyorum. Açıkçası başarılı olduğumu düşünüyorum, bu nedenle ilk gün konusunda öneriler vermeye hazırım bence!

1.Beden Dilinizin Ulaşılabilir Olduğundan Emin Olun

En önemli madde bu bence. Herkes için ilk gün heyecan ve endişe demek. Gerilseniz bile insanların size ulaşmasını engelleyen bir şekilde durmayın. Örneğin somurtmak, kollarınız bağdaşık bir şekilde dikilmek iletişime kapalı olduğunuzu gösterir. En pozitif düşünceleriniz ile gidin ve bol bol gülümseyin!

closer

2. Karakterinizi Belli Eden Kıyafetler Giyin

Mesela ben kızsı şeyleri, pembeleri çok seviyorum. Okula gittiğim ilk günde de toz pembe bir bluz, kot şort ve beyaz espadriller giydim. Giyimimiz istemeden karakterimizi yansıtır, ondan nasıl rahatsınız onu giymelisiniz. Dolabınızdan en güvendiğiniz kombini seçin ve güne hazırsınız!

3. İltifat Etmekten Kaçınmayın

Bazen sohbet sarmayabilir, “adın ne” sorusundan sonra takıldığınızı hissediyorsanız araya bir iltifat ekleyin. Mesela “elbisenin rengine bayıldım” gibi basit bir iltifat pozitif bir etki yaratacaktır.

braid

4. Önünüze Çıkan Her Fırsatı Değerlendirin

İnsanlar bahçede piknik mi yapıyorlar? Katılın. Derslerden sonra kahve içme planı mı var? Dahil olun. Bu şekilde daha fazla insanla tanışmaya ortam hazırlarsınız.

5. Arkadaşlarınızı Tanıştırın

İlk günlerden hatta saatlerden gruplar oluşmaya başlar. Siz de kendinizi bir grupta bulursunuz eninde sonunda. Küçük bir çevre ile kısıtlı kalmamak için arkadaşlarınızı yeni tanıştığınız kişiler ile tanıştırın. Onlar da sizi yeni arkadaşlarıyla tanıştıracaktır, bir bakacaksınız herkes ile tanışmışsınız.

large-3

6. Yanınızda Bulunan Kişilere “Merhaba” Demeyi Unutmayın

Yemek sırasında arkanızda duran kişiye, sunumda yanınızda oturan kişiye adını sorun ve tanışın. En güzel arkadaşlıklar rastgele yerlerden başlar, her türlü yeni ortamı yeni sosyalleşme bağlamı olarak görün.

sc2

7. Espri Yapmaktan Kaçınmayın

Çoğumuz yeni girdiğimiz ortamda espri yapmaya çekiniriz. Hele bir de İngilizce konuşmanız gereken bir yeri düşünün! Ancak geçen 3 haftada farkettim ki espiriler ortamı ısıtıyor. Aklınızdan komik bir şey geçiyorsa söyleyin.

8. Rezil Olsanız Bile Kendinizle Dalga Geçin

İnsanlık hali hepimiz saçma hatalara düşüyoruz. Merdivenden düşmek, yanlış bilgi vermek, birinin adını yanlış anlamak, yanlış bir kelime kullanmak(özellikle yabancı dillerde)… Sakin olun, bunlar herkesin yaptığı hatalar. Kendiniz ile dalga geçmeyi bilmelisiniz. “Ay ben de konuşamıyorum bugün” diyerek gülüp geçin, geldiğimden beri en az 5 kez “İngilizcem bitti” dedim, tek tepki çevreden gelen gülme sesleri oldu.

9. Sevdiğiniz Şeyleri, Hobileriniz Paylaşın

Sevdiğiniz şarkı mı çalıyor? Söyleyin. İnsanlar ilgi alanlarınızı öğrenmek için soru sormayabilir, siz kendinizden bahsedin. Oturup hayatınızı anlatın demiyorum tabii, sadece kendinizden bahsetmekten kaçmayın.

DIGITAL CAMERA

10. Yardımsever Olduğunuzu Gösterin

İnsanların istediği küçük yardımları geri çevirmeyin. Kimi zaman bir ped vermek bile dostlukları başlatabilir.

bra

11. Sorular Sorun

Merak ettiklerinizi sorun, sormak konu açar. Ayrıca karşınızdakini en iyi sorular ile tanırsınız. “Burayı sevdin mi?”, “Bahçe çok güzel değil mi?” bunlar sadece sorabileceğiniz bazı basit sorular.

Umarım hepinizin “ilk günü” çok güzel geçer!

 

 

İlk Gün, İlk İzlenim” üzerine 3 yorum

    • Petek dedi ki:

      Bir bakıma gerçekten korkulası bir şey. Çünkü etrafımızdaki her zaman yüzsüz, utanmaz insanlar olacaktır. Seni ezikleyebilir ya da çok saçma, alakasız şeyler söyleyebilir. Senin burada tek yapman gereken kavga çıkarmamak, olgun davranıp gülümseyerek başını diğer tarafa geri çevirmek. Diğerleri olaya karşı ses çıkarmayabilir ama içten içe o şahısa sinirlenecek senin bu tavrına da sempati besleyecektir. (Bunu ben yaptığımda ek olarak umursamayıp kitap okumuştum. O anki yüzü görülmeye değerdi.) \(*~*)/

      (Ve de o kızla sonradan iyi bir arkadaşlık kurmuştuk. İnsanlar her zaman hata yapabilir bunu da bilmek lazım.)

      Beğen

Yorum bırakın