Cilt Bakımı: İyi ve Kötü Ürünler

Bu aralar birçok influencer cilt bakım rutinlerini takipçileri ile paylaşıyor. Doğrusu onlara çok inanamıyorum, yani çoğu para karşılığı bu ürünleri pazarlıyor. Siz de benim gibi onlara inanmayanlardansanız gelin ben sizinle kendi denediklerimi paylaşayım. Her gün kullandıklarım ve bir daha almam dediklerim bu yazıda

Sizi bilmem ama ben cilt bakımı yapmadan uyursam bir kirli hissediyorum. Özellikle makyaj yaptığım veya dışarı çıktığım günlerde bu rutine özen gösteriyorum.

Makyaj Temizleme

Benim için çok önemli bir nokta bu! Göz altına akmış rimelle panda gibi uyanmaktan nefret ediyorum. Ayrıca kalan makyaj gözenekleri tıkayarak yağlanma ve sivilceye yol açıyor. Kısaca eğer bu adımlardan birini uygulayacaksanız bunu yapın!

İyiler

Micellar suyu bence günlük kullanıma en uygun olan. Tercih ettiğim iki marka Bioderma ve Garnier. Birincisini daha çok öneririm ama onu genelde indirimde bulursam alıyorum, ikinci de işi görüyor.

Eğer çok koyu veya su geçirmez bir makyaj yaptıysanız micellar suyu ile gözlerinizi kızara kadar ovuşturmak yerine krem bir makyaj temizleyici kullanın. Ben Nivea’nın Temizleme Sütü ürününü kullanıyorum, çok sık koyu makyaj yapmasam da simli makyaj veya eyeliner için ideal.

Kötüler

İki solüsyonlu her makyaj çıkarıcıdan kaçının! Bunların genelde bir solüsyonu micellar suyu biri yağ oluyor. Bu tarz makyaj çıkarıcılar göz çevresinde yağlı, garip bir his bıraktığı gibi yağ bezelerine de sebep oluyor.

Yüz Yıkama

Özellikle yatmadan önce bunu yapmak günün tüm kirini alıyor, çok makyaj yaptığınız günlerde bu adımı atlamayın.

İyiler

Şu ana kadar en memnun kaldığım yüz temizleme ürünü köpükler oldu. Otacı’nın Gül Kürü Temizleme Köpüğü favorimdi, ancak son dönemde onu bulamadığım için Nivea’nın Detox Yüz Yıkama Köpüğü’nü kullanıyorum. Bu köpük ürünler yumuşak yapıları ile yüzü kurutmuyor ve acıtmıyor.

Yüzümü yıkamak için Amazon’dan MiroPure diye bir elektrikli fırça almıştım ve çok memnunum, ancak bunun büyük bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. Özellikle influencerların kullandığı ve önerdiği Foreo çok pahalı ve kesinlikle gereksiz. Onun yerine Gratis veya Watsons’da satılan başka ürünleri kullanabilirsiniz.

Kötüler

Ergenlik döneminde durmadan kullandığım Neutrogena Oil-Free Acne Wash dünyanın en yüz kurutucu ürünü olabilir. İnanılanın tersine yüzünüzü kurutmak sadece daha çok yağlanmasını sağlar.

Peeling ürünleri cilde büyük zara veriyor, bunlardan kaçın derim. Micro kesikler ile lekelenmeye sebep oluyorlar.

Çok sevdiğim bir marka olduğu için The Body Shop’tan yüz temizleme diskleri almıştım. Doğal liflerden yapılan bu diskler cildime hiç iyi gelmedi. Doğa dostu fikri güzel olsa da ürünü önermiyorum.

Tonik

İyiler

Doğrusu bana “tonik ne işe yarıyor?” derseniz bunu cevaplayamam, isterseniz bu adımı atlayabilirsiniz ancak bence tonic cildi rahatlatıyor. Genelde alkol bazlı olan bu ürünlerin gözenekleri temizlediği söyleniyor, uyguladıktan sonra pamukta bir şeyler görebilirsiniz. Ben La Roche Posay’in Effecalar Tonic ürününden çok memnunum, eczaneden edinebilirsiniz.

Kötüler

Neutrogena’nın siyah nokta karşıtı toniği çoğunlukla alkolden oluşuyor. Cilde iyi gelmediği gibi kurutuyor ne yazık ki.

Nemlendirme

Güzel bir cilt için nemlendirmek çok önemli. Ancak şunu eklemek lazım, istediğiniz kadar krem sürün su içmezseniz bunlar bir işe yaramaz!

İyiler

Bu konudaki favorim tek: The Body Shop’un Yosunlu Yağ Kontrol Kremi. Kaç yıldır kullandığım bu kremi her duş sonrası sürüyorum. Benim gibi karma bir cildiniz varsa yağlanma ve parlama yapmayan bu ürünü seveceksiniz. Serinin içindeki diğer ürünler de güzel.

Aynı markadan sevdiğim bir başka seri ise E Vitamin serisi. Geçtiğimiz yas deniz-kum-güneş derken kuruyan cildim için bu serinin serumunu kullandım ve çok memnun kaldım. Özellikle gündüzleri bunu tercih edebilirsiniz çünkü üzerine makyaj çok güzel oluyor.

Vichy’nin Normaderm kremi hediye gelmişti, özellikle kışın bu ürünü çok sevdim. Hiç yağlı değil tam tersi su bazlı bir ürün. Buna çok benzeyen daha uygun fiyatlı Loreal Nem Terapisi de bir o kadar iyi.

Kötüler

The Body Shop’tan olan kremimin yerine kullanabileceğimi düşünerek Nivea’dan Yağlı Ciltler için yüz kremi almıştım. Bu ürün cildimde bir katman olarak kaldı. İyi emilmediği gibi yağlanma yaptığını gözlemledim.

Ferahlatma

İyiler

Özellikle gece yatmadan ferahlatıcı spreyler kullanmayı seviyorum. Severek takip ettiğim Skin Care by Hyram’a göre bu ürünlerin pozitif bir etkisi yok, sadece rahatlatıyor. En ekonomik ve doğal ürün gül suyu. İster sprey olarak kullanın isterseniz pamuk ile uygulayın hem kokusu hem hissi çok güzel.

Kullandığım ürünler arasında sevdiklerim de oldu. Diadermine’nin Hydralist adlı sprey ürünü güzel ve uygun fiyatlı. Bunu buzdolabında muhafaza ediyorum, böylece daha da ferahlatıcı oluyor. Geçtiğimiz ay The Body Shop’un E Vitamin serisinden — spreyini aldım. Biraz daha yoğun olan bu spreyi krem yerine kullanıyorum.

Kötüler

Bu yaz denediğim — Zerdeçallı spreyi hiç sevemedim. Doğrusu hissinde bir problem yoktu ancak kokusuna pek alışamadım, sanırım benim zevklerime pek uygun değil.


Bu dönem favorilerim bunlar, sizinkiler nedir?

Yorum bırakın