Galeri

Lise Mezuniyeti: Tören ve Balo

Daha 18 yaşında olan bir kızın hayatının en özel gününün mezuniyeti olması çok olası bir durum. Belki de bu yüzden mezuniyetlere çok özeniyoruz, en güzel halimizde olmak istiyoruz. Ben bu yıl o heyecanı – ve stresi- yaşadım, deneyimlerimi sizinle paylaşmanın yararlı olabileceğini düşündüm.  

Her okulda mezuniyet farklı kutlanıyor. Bizim okul çoğu diğer okul gibi bu özel günü ikiye bölmüş: Okuldaki tören ve mezuniyet balosu. Mezuniyet iki ayrı güne ayrılınca yazımı da ikiye ayırmayı mantıklı buldum.

Dosya_001

Tören

Okulda yapılan kep töreni sade bir tören. O yüzden giysiler de sade oluyor. Bu olay her okulda yapılan klasik bir şey zaten. Giyim konusundaki en büyük önerim uzun elbise giymeyin. Zaten cüppe giyiyoruz çok kapıyor, bir de cüppenin altından baya kötü duruyor. Ben elbisemi Adil Işık adlı mağazadan aldım. Bizim yaşımıza en çok açık renkleri yakıştırdığım için bebek mavisi seçtim. Cüppeniz siyahsa zaten her renk yakışır ancak başka renk ise onu düşünerek elbise alın.

Bizim okulda çoğu kız topuklu tercih etti ama bu demek değil ki herkes yürüyebiliyor! Eğer topukluya alışıksanız giyin ama değilseniz çok komik duruyor kep alırken falan, yapmayın. Bazı arkadaşlarım makyaj yaptırdı ve çok abartılı oldu ne yazık ki. Bence tören için en iyisi kendin yapmak. Biraz pudra, açık renk far, göz kalemi, allık ve ruj bu gün için yeterli olur bence.

Dosya_004

Balo

Balo deyince şıklık seviyesi artıyor. Bizim okul töreni Çırağan Sarayı’nda yaptı, tabii herkes pek bir süslendi…

Mezuniyet elbisesi seçmek zordur. Kimisi şak diye buluyor, görünce “evet bu diyor” ama kimisi -mesela ben- son saniyeye kadar tereddüt yaşıyor. Mezuniyet elbisesi nereden bakılır? Fiyatlar çok değiştiği için mekan çok önemli. Mesela İstanbul’da yaşayanlar için Bağdat Caddesi ve Nişantaşı güzel yerler ancak fiyatlar biraz yüksek. Kadıköy elbise bakmak için uygun fiyat ve bol çeşit sunan bir yer, ancak pişti olmak çok mümkün. Genelde her butikte, mağazada aynı tasarımlar var. Bu yıl kafesli tasarımları en az 7-8 kişide gördüm mesela. İnternetten almak riskli olabilir güvenmediğiniz yerleri tercih etmeyin derim. Bir de büyük, zincir mağazalar var. Ne kadar okulunuzu ve isminizi yazsalar da pişti olmak çok mümkün. Bazı kişiler ise model beğenip diktirdi. Kimileri için harika olan bu yöntem bazıları için kabus oldu. Güvendiğiniz varsa yaptırın derim.

Dosya_003

Ayakkabı konusunda kesinlikle rahatlığı önceliğe koyun, sonuçta büyük ihtimal gözükmeyecek. Ben ayakkabımı rahat olsun diye Çınar Kundura diye el yapımı ayakkabı üreten bir amcadan aldım. Rahatlığı arttırmak için ayakkabı tabanına yumuşak bir kumaş bile ekledi, kesinlikle öneririm.

Benim elbiseme gelince… Ben elbisemi Akay Wedding House adlı bir mağazadan aldım. Aldım dediğime bakmayın üzerinde bolca oynama yapıldı. Kollar eklendi, kuyruk çıkarıldı… Benim vurulduğum rengi oldu. Çoğu arkadaşım gri, lacivert, siyah veya bordo tercih etmiş, bu yüzden elbisem çoğu grup fotoğrafında baya öne çıkıyordu. Giydiğim model üst tarafı korse tarzı yapılmış altı tül olan bir modeldi. Kolları, askı veya düşük kol olarak kullanabiliyordum.

Mezuniyet elbisesi bakacaklara kış aylarından başlamalarını öneririm. Ben Şubat-Mart gibi başladım Mayıs’ta zar zor buldum!

FullSizeRender-5.jpg

Makyajımı yaptırdım. Yıllardır gittiğim kuaförde çalışan Gülay Abla makyajımı yaptı. Yüzümde fondöten yoktu, katmanlı durmasını istemedim. Kendisi yapan arkadaşlarım olduğu gibi MAC’e yaptıran da vardı. Bu size kalmış ama bence takma kirpik seviyesine çıkarmayın.


Sizin mezuniyet ile ilgili görüşeleriniz, önerileriniz neler?

Yorum bırakın